
Fiatalodik Kecskemét buszflottája
Öt új busz érkezett a Kecskeméti Közlekedési Központ telephelyére. Kecskemét buszközlekedése ugyanis frissül, a csuklós Mercedes buszokat fokozatosan lecserélik, és 2028-ig dízel, illetve a tervek szerint hidrogénbuszok veszik át a helyüket.
12 év telt el azóta, hogy megérkeztek Kecskemétre a Mercedes Citaro hibrid csuklósbuszok. Kecskemét buszközlekedése újabb mérföldkőhöz érkezett, ezeket a buszokat ugyanis szépen fokozatosan lecserélik. Idén 5 busszal kezdődött a folyamat, amely 2028-ig tart.
A Kecskeméti Közlekedési Központ ügyvezetője, Hári Ernő szerint a hibrid Mercedes buszok jó állapotban vannak, de mivel tíz évesnél idősebbek, a cseréjük indokolt.
Kecskemét buszközlekedése környezeti szempontból is fejlődik
A most érkezett 5 új Mercedes csuklósbusz megfelel az Euro 6 környezetvédelmi normának. – Ezen új autóbuszok károsanyag-kibocsátása a kiváltott hibrid csuklósbuszokhoz képest 95 százalékkal kevesebb – mondta Hári Ernő, hozzátéve, hogy a hibridek is már környezetileg fejlett autóbuszok voltak, de ez a fejlesztés az elmúlt évtizedben nem állt le, és mivel a városnak fontos környezetvédelem és a levegőtisztaság, ezért a lépést tartani akarták. A KeKo ügyvezetője azt is elárulta, hogy az új buszok éves szinten 3-3,5 tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint a régebbi típusú buszok.
Felelős gondolkodás jellemzi a buszflotta megújítását
Az 5 új csuklósbusz bemutatása során Dr. Homoki Tamás, Kecskemét alpolgármestere elmondta, a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. 2020-as elindítása óta a város teljes irányítása alá tartozik a helyi buszközlekedés. Az induláskor a már meglévő 25 Mercedes csuklósbusz mellett az Intertanker által további 45 szóló busszal gazdagodott a város buszflottája. – A 45 új busszal jó helyzetbe kerültünk, viszont felmértük, hogy az évtized közepére a 25 csuklós buszunk elkezd kiöregedni. Ez nem jelenti azt, hogy ne lennének használhatók, más városokban akár 30 éves buszok is futnak, de időben akartunk gondoskodni a leváltásukról – mondta Dr. Homoki Tamás.
2028-ig történik meg a buszflotta teljes megújítása
A közgyűlés 2023 decemberében döntött Kecskemét buszközlekedésének fejlesztéséről és a 25 csuklós Mercedes buszok leváltásáról. A most érkezett 5 új, dízel autóbusz után 2026-ban és 2027-ben 6-6 új csuklósbusz áll majd üzembe, illetve 2028-ig további 10 szóló autóbusz.
– A kecskeméti buszozási szokásokat elemezve azt látjuk, hogy nem feltétlenül van szükség 25 csuklós autóbuszra, ezért döntöttünk arról, hogy a 25 csuklós helyett 17 csuklós busz és 10 szóló buszunk lesz 2028-ra. Így összességében kettővel több busz gazdagítja majd a buszflottánkat – mondta Dr. Homoki Tamás. Az alpolgármester hozzátette, hogy 2026 elejére két szóló hidrogénbusz érkezik majd, és ha beválnak, az új szóló buszok hidrogénbuszok lesznek Kecskeméten.
Egyre többen buszoznak Kecskeméten
Hári Ernő büszkén közölte, hogy 2024-ben a 20 milliót is meghaladta a kecskeméti buszközlekedést igénybe vevők száma. Ez jelentős növekedés a 2023-as adatokhoz képest, de összességében is megállapítható a növekedés. – A 2019-es esztendőt szoktam példaként említeni, mert az volt az utolsó Covid előtt „békeév”. Ahhoz képest a 2024-es utasszámunk bővülése 36 százalékos. Ez igazolja azt a fejlesztést és jól meghatározott stratégiát, ami az elmúlt években jellemezte a város gondolkodását a helyi közlekedésről – mondta a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. ügyvezetője.
