
Közel 900 ezer elégedett ügyfélnél jár a Rákóczi úti Kormányablak
Jubileumot ünnepelt a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Kecskeméti Járási Hivatal Kormányablak Osztálya. Immáron tíz éve már, hogy megnyitotta kapuit a Rákóczi úti Kormányablak. A tíz év alatt több százezer ügyfelet szolgáltak ki, és különösen büszkék a 2022-ben indult Gépjármű Ügyintézési Pontra.
Tíz éves lett a Rákóczi úti Kormányablak. Kecskemét második Kormányablakjában 2025. október 24-én indult meg az ügyfélszolgálat. Az évtizedes jubileumot a dolgozók pénteken ünnepelték meg.
A Rákóczi út 5. szám alatti épületben, modern környezetben húsz munkaállomás várja az ügyfeleket. A dolgozókat a pénteki ünnepségen elsőként Kovács Ernő, a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal főispánja köszöntötte.
Kovács Ernő kiemelte, a tíz év alatt a mukatársak hatalmas szakértelemmel végezték el munkájukat, mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy hozzá ilyen hosszú idő alatt szinte egyszer sem jutott el valódi panasz az ügyfélelégedettséggel kapcsolatban.
Több mint 887 ezer elégedett ügyfél
A főispán közölte, több mint 887 ezer ügyfelet szolgált már ki a Rákóczi úti Kormányablak. – Ha ennyi embert képzeletben egy sorba állítanánk, akkor a Kormányablakunktól a határon túlig állnának sorba az ügyintézésre váró ügyfelek – mondta Kovács Ernő, aki ezzel a sokatmondó példával köszönte meg a dolgozók elhivatott munkáját.
Már négyszer annyi ügyben kínál megoldást a Kormányablak, mint tíz évvel ezelőtt
A rendezvényen a Bács-Kiskun Vármegyei Kormányhivatal Kecskeméti Járási Hivatal járási hivatalvezetője, Cseh Tamás közölte, a Rákóczi úti Kormányablak tíz évvel ezelőtti indulásakor 509 ügytípussal foglalkoztak, ma viszont ez a szám már 2500 fölé nőtt! Ez is mutatja a városi kormányablakok szakmai fejlődését.
A Gépjármű Ügyintézési Pont hatalmas sikerrel üzemel
Cseh Tamás hangsúlyozta, három évvel ezelőtt felfigyeltek arra a tendenciára, hogy a gépjárművel kapcsolatos ügyekben az ügyfelek elsősorban a Rákóczi úti Kormányablakot keresik fel. Felmérték ezen ügyek számát, és annak érdekében, hogy ezek ne lassítsák a lakossági ügyintézést, a nagyobb gépparkkal rendelkező gépjármű-kereskedéssel, fuvarozással és közúti áruszállítással foglalkozó cégek számára létrehozták a Gépjármű Ügyintézési Pontot.
A GPÜ 2022. február 1-je óta biztosítja a gépjárművekkel kapcsolatos ügyintézés lehetőségét, és kicsivel több mint három év alatt már 56 ezer ügyet intéztek el itt az ügyfelek.
Elismerés a dolgozóknak
A Rákóczi úti intézményben a húsz ügyfélpulton túl 16 munkatárs a hivatalból indult ügyek feldolgozásával foglalkozik, ők egy évtized alatt 324 ezer ügyet kezeltek.
Kovács Ernő köszönetnyilvánítása mellett Cseh Tamás is elismerően beszélt minden dolgozó munkájáról, kiemelte ő is a magasfokú ügyfélelégedettséget, illetve külön köszöntötték és díjazták azt a 12 munkatársat – köztük Weningerné Makkos Gabriella osztályvezetőt –, akik a Rákóczi úti Kormányablak tíz évvel ezelőtti indulása óta itt dolgoznak.
A Rákóczi úti Kormányablak tíz éve számokban:
- 20 munaállomás várja az ügyfeleket,
- a back office-ban 16 munkatárs foglalkozik a hivatalból indult ügyek feldolgozásával
- 324 ezer hivatalból indult ügyet dolgoztak már fel
- több mint 887 ezer ügyfelet szolgáltak ki (a Deák téri Kormányablakkal együtt tíz év alatt már több mint kétmillió ügyfél fordult meg a két kecskeméti ablakban)
- 509 ügytípusból több mint 2500 ügytípust fogadnak
- 2022 óta működik a Gépjármű Ügyintézési Pont, ahol már 56 ezer ügyet intéztek el.